De retail van morgen: strategische onderzoeksagenda 2026-2028

door Hermien Raedts
38 views
Welke thema’s en innovaties in de retailsector verdienen het om de komende jaren onderzocht te worden? Foto: Andrea Piacquadio (via Pexels, rechtenvrij).

Hoe vernieuwen we de retailsector? Welke thema’s en innovaties verdienen het om de komende jaren nader onderzocht te worden? Voor het antwoord: zie – vers van de pers – de ‘Strategische Onderzoeksagenda Retail 2026-2028’, een visiedocument waaraan Hermien Raedts (PXL Business Research) als co-auteur bijdroeg.

Met de ‘Strategische Onderzoeksagenda Retail 2026–2028’ bundelen kennisinstellingen en brancheorganisaties uit Nederland én Vlaanderen hun krachten. Samen hebben zij de belangrijkste onderzoeksthema’s en vragen geformuleerd die de komende jaren richting geven aan vernieuwing binnen de retailsector. Deze agenda is daarmee niet slechts een document, maar een gezamenlijke belofte: werken aan kennis die ondernemers helpt keuzes te maken, beleid scherper onderbouwt en studenten voorbereidt op de retail van morgen.

De onderzoeksagenda werd op 13 november 2025 officieel voorgesteld tijdens het jubilieumcongres van Retailagenda in Den Bosch (Nederland).

Contact: hermien.raedts@pxl.be

Aanbevolen berichten