
Deel 4 uit onze PXL-boekendoos, vers van de pers: ‘Tablio’. Wouter Hustinx en Hanne Rosius (PXL Onderwijsinnovatie) leggen samen met hun buitenlandse Erasmus+-collega’s uit hoe je met tablets in je klas doordacht en succesvol kan differentiëren tussen (groepen van) leerlingen.
Titel: Tablio: Realising Classroom Differentiation and Inclusion with Tablets / Tablio: Differentiatie en inclusie realiseren met tablets
Auteurs: Wouter Hustinx, Hanne Rosius e.a.
PXL-expertisecentrum: PXL Onderwijsinnovatie
Korte inhoud: Dit e-book bevat de resultaten van het Europese Erasmus+-project Tablio (2017-2019), een project in zes landen (België, Italië, Nederland, Slovenië, Turkije, VK (Noord-Ierland)) met Hogeschool PXL als lead partner. Het boek reikt leraren, lerarenopleiders en scholen handvatten aan om differentiatie en inclusie te realiseren in de klaspraktijk.
Hoofdstuk 1 beschrijft de ontwerptoolkit voor differentiatie en inclusie door middel van tablets. In hoofdstuk 2 komen bestaande praktijken in het Europese klaslokaal aan bod, verzameld begin 2017. Hoofdstuk 3 beschrijft de resultaten van een ‘design-based research’ in verschillende Europese scholen. Hoofdstuk 4, tot slot, verzamelt een aantal voorbeelden van leraren die deelnamen aan de Tablio-bootcamps in het voorjaar van 2019. Alle resultaten zijn ook terug te vinden op de website http://tablio.eu en zijn beschikbaar in vijf talen: Nederlands, Engels, Sloveens, Italiaans en Turks.
Jaar van uitgave: 2019
Uitgever: Hogeschool PXL
Pagina’s: 256 (Engelse versie), 141 (Nederlandse versie)
ISBN: 978 90 8268 978 5(Engelse versie), 978 90 8268 977 8 (Nederlandse versie)
Contact: wouter.hustinx@pxl.be
Bestellen: gratis online beschikbaar, zowel in het Nederlands als in het Engels