PXL BookBox (4): Tablio

door Frank Joosten
1301 views
Hoe kun je in het onderwijs tablets inzetten voor differentie en inclusie? Dat was de hoofdvraag van het Europese Erasmus+-project ‘Tablio’ waarvan Hogeschool PXL de lead partner was.

Deel 4 uit onze PXL-boekendoos, vers van de pers: ‘Tablio’. Wouter Hustinx en Hanne Rosius (PXL Onderwijsinnovatie) leggen samen met hun buitenlandse Erasmus+-collega’s uit hoe je met tablets in je klas doordacht en succesvol kan differentiëren tussen (groepen van) leerlingen.

Titel: Tablio: Realising Classroom Differentiation and Inclusion with Tablets / Tablio: Differentiatie en inclusie realiseren met tablets

Auteurs: Wouter Hustinx, Hanne Rosius e.a.  

PXL-expertisecentrum: PXL Onderwijsinnovatie

Korte inhoud: Dit e-book bevat de resultaten van het Europese Erasmus+-project Tablio (2017-2019), een project in zes landen (België, Italië, Nederland, Slovenië, Turkije, VK (Noord-Ierland)) met Hogeschool PXL als lead partner. Het boek reikt leraren, lerarenopleiders en scholen handvatten aan om differentiatie en inclusie te realiseren in de klaspraktijk.

Hoofdstuk 1 beschrijft de ontwerptoolkit voor differentiatie en inclusie door middel van tablets. In hoofdstuk 2 komen bestaande praktijken in het Europese klaslokaal aan bod, verzameld begin 2017. Hoofdstuk 3 beschrijft de resultaten van een ‘design-based research’ in verschillende Europese scholen. Hoofdstuk 4, tot slot, verzamelt een aantal voorbeelden van leraren die deelnamen aan de Tablio-bootcamps in het voorjaar van 2019. Alle resultaten zijn ook terug te vinden op de website http://tablio.eu en zijn beschikbaar in vijf talen: Nederlands, Engels, Sloveens, Italiaans en Turks.

Jaar van uitgave: 2019

Uitgever: Hogeschool PXL

Pagina’s: 256 (Engelse versie), 141 (Nederlandse versie)

ISBN: 978 90 8268 978 5(Engelse versie), 978 90 8268 977 8 (Nederlandse versie)

Contact: wouter.hustinx@pxl.be

Bestellen: gratis online beschikbaar, zowel in het Nederlands als in het Engels

Aanbevolen berichten