SuperScript (13): Gust Blykers

door Frank Joosten
1,2K views
Welke invloed heeft gedragseconomie op de betalingsbereidheid van concertgangers? Gust Blykers zocht het uit voor zijn bachelorproef en won er de VI.BE Scriptieprijs 2020 mee. Foto: Pexels
 

In de reeks SuperScript belichten we knappe bachelorproeven van onze PXL-‘junior-collega’s’. Deel 13: Gust Blykers, afgestudeerd als Bachelor in de Pop en Rock (afstudeerrichting Muziekmanagement), over de invloed van gedragseconomie op wat concertgangers voor hun ticket willen betalen.

Als we iets kopen, dan laten we ons in onze keuze zeker niet alleen leiden door rationele argumenten. Minstens even belangrijk is de irrationele, onbewuste kant van de mens: gedragseconomie. Gust Blykers onderzocht in zijn bachelorproef welke invloed gedragseconomie kan hebben op de betalingsbereidheid van concertgangers. Zijn scriptie werd bekroond met de VI.BE Scriptieprijs 2020.  

Gust Blykers (2020). De invloed van gedragseconomie op de betalingsbereidheid van concertgangers. Hasselt: PXL, bachelorproef Pop en Rock, afstudeerrichting Muziekmanagement. Promotor: Jonas Kiesekoms.

Meer info? jonas.kiesekoms@pxl.be

Aanbevolen berichten