Data-gedreven ondernemen (1): jouw website bovenaan

door Robin Schrijvers
811 views

Jouw website helemaal bovenaan in de Google-zoekresultaten dankzij artificiële intelligentie? Dat kan! Maak kennis met de eerste case op ons inspiratieplatform data-gedreven ondernemen.

Wat?

Je hebt waarschijnlijk al gehoord van Search Engine Optimization (SEO). Daarmee kan je je website hoger in de zoekresultaten krijgen, al is dat vandaag nog een tijdrovend manueel proces. De Sitebooster automatiseert dit proces dankzij op data gebaseerde verbeteringsvoorstellen. De gebruiker kan die voorstellen goedkeuren en meteen implementeren, zelfs zonder dat hij hiervoor technische kennis nodig heeft.

Data is als elektriciteit: we kunnen niet zonder!

Jan Kenis – Jakency

Waarom?

Uit onderzoek blijkt dat data-gedreven ondernemen voor maar liefst twee op de drie bedrijven in Vlaanderen nog in zijn kinderschoenen staat. Daarom voert Hogeschool PXL onderzoek naar laagdrempelige cases van data-gedreven ondernemen en wil het leken en beginnende bedrijven helpen om daar hun eerste stappen in te zetten, o.a. door inspiratiecases (zoals deze) te delen.

Contact: robin.schrijvers@pxl.be / inge.ectors@pxl.be

Kenmerken case

Aanbieder en klant: Boostifai werkte dit uit voor Jakency.

Uitdaging: de bekendheid van een merk en/of aanbod vergroten.

Budget: grootteorde 5000-9999 euro

Doorlooptijd: 3 tot 6 maanden


Meer weten over deze case?

Bekijk de video op ons inspiratieplatform.


Het inspiratieplatform rond data-gedreven ondernemen is een initiatief van de expertisecentra PXL Innovatief Ondernemen en PXL Smart ICT. Meer achtergrondinfo vind je hier.

Aanbevolen berichten