De Rotten werken samen met PXL voor Virga Jessefeesten

door Nele Bylois
1,1K views
Hoop in alle kleuren: een thema waarvoor de Rotten en Hogeschool PXL samenwerken.

De Rotten rond het Begijnhof in Hasselt willen het thema ‘hoop’ van de Virga Jessefeesteneen extra dimensie geven door het straatbeeld te kleuren met acties van hoop. Voor de uitwerking van het digitale luik en de communicatie doen ze een beroep op studenten PXL-IT en Moonfish, het reclamebureau van PXL-studenten.

Van 6 tot 20 augustus trekt de Virga Jesseommegang naar zevenjaarlijkse gewoonte door de Hasseltse straten. Het thema van dit jaar is ‘hoop’. ‘Hoop, daar kan ik wat mee’, dacht Armand Schreurs.

Hoop in alle kleuren

‘Hoop in alle kleuren’ benadrukt dat diversiteit een verrijking is voor ons allemaal. De bewoners van de Paardsdemerstraat, de Bonnefantenstraat, de Zuivelmarkt, de Badderijstraat, de stad Hasselt en heel wat onderwijs- en zorginstellingen slaan de handen in elkaar. Z33 en Impuls Communicatie verzorgen de technische uitwerking. De studenten van PXL-IT en reclamebureau Moonfishverzorgen de website en de communicatie rond het project.

120 buitengewone kunstwerken

De Rotten rond het Begijnhof werken een tentoonstelling uit van buitengewone kunstenaars uit Limburgse onderwijs- en zorginstellingen. Verscheidene buitengewone artiesten van een tiental zorginstellingen creëerden unieke kunstwerken onder leiding van een aantal kunstenaars, met als thema ‘hoop in alle kleuren’. Deze 120 kunstwerken, op een groot lint van 200 meter dat in het totaal over 3 straten loopt, zullen te bezichtigen zijn gedurende de feesten. Daarnaast zullen de inwoners van de Bonnefantestraat heel wat knuffels achter de ramen van hun stadshuisjes plaatsen. Deze knuffels van kinderen uit een niet voor de hand liggende gezinssituatie, werden hersteld met hulp van senioren. En de opera-zangeres Martine Reynders geeft op 8 augustus een gratis concert met als thema ‘Ik geloof’.

Communicatie

De website www.hoopinallekleuren.be brengt alle projectinfo samen.

Al die acties dienden gecommuniceerd te worden op een toegankelijk platform. Daarvoor werden PXL-IT en Moonfishingeschakeld, het reclamebureau gerund door studenten van Hogeschool PXL. Moonfish-junior-collega’s Daisy Jansen en Larissa Meuwis werkten aan de lay-out van de website, de foto’s en de teksten, en organiseerden een persconferentie. Yoshi Peters, tweedejaarsstudent IT, zorgde voor de programmatie van de site en de hosting. Het resultaat is te bekijken op www.hoopinallekleuren.be.

Contact: nele.bylois@pxl.be / +32 11 77 54 94

Aanbevolen berichten