1,7K
Klantgericht denken en handelen, in alles wat je doet en onderneemt je klant centraal stellen: het is geen sinecure. Het expertisecentrum PXL Innovatief Ondernemen weet raad en presenteert een checklist met vragen om na te gaan hoe je nóg klantgerichter kan ondernemen.
- Voelen de klanten zich echt welkom bij ons?
- Is onze zaak of ons bedrijf toegankelijk?
- Voelen de klanten zich steeds hartelijk verwelkomd?
- Voelen onze klanten zich op hun gemak?
- Geven we de klanten het gevoel dat wij begrijpen dat ze hulp zoeken?
- Wordt er oprecht geluisterd naar de klanten?
- Tonen we betrokkenheid?
- Staat de klant willen helpen voorop (i.p.v. louter willen verkopen)?
- Denken we in termen van oplossingen voor de klant?
- Krijgen klanten echt het gevoel dat wij hen graag willen helpen?
- Krijgen klanten het gevoel dat wij ons werk graag doen, met passie en liefde voor het vak?
- Voelen klanten dat ze echt kunnen rekenen op ons?
- Maken we goede afspraken en creëren we steeds de juiste verwachtingen?
- Komen we gemaakte afspraken na?
- Communiceren we voldoende?
- Boezemen we vertrouwen in bij de klant?
- Bieden we de nodige ervaring en deskundigheid aan?
- Zijn we eerlijk en authentiek?
- Leren we de klant gaandeweg beter kennen?
- Tonen we oprechte interesse en betrokkenheid, zonder commerciële motieven?
- Houden we de juiste toon en afstand?
- Spelen we voldoende in op specifieke behoeften van de klant?
- Erkennen of verrassen we de klanten op momenten die er voor hen toe doen?
Meer info: inge.ectors@pxl.be
Lees ook:
PXL biedt aan: klantgerichtheidstraject op maat van uw kmo